Wednesday, 8 August 2012

Mencari Rezeki Di Bulan Ramadhan...





Salam...
Yup banyak org Melaka taw...Bazaar kat Taman Cempaka ni memang terkenal kat Melaka ni...
Beratus ratusan manusia akan singgah ke Bazaar Taman Cempaka ni untuk beli juadah berbuka pada siang hari...
Dan pada waktu malam pula org sibuk untuk membeli pakaian untuk raya yg akan menjelang tiba...


Bagi peniaga ini lah kesempatan mereka untuk mengaut keuntungan manusia yg mengikut nafsu diri sahaje...
Pada siang hari pelbagai juadah peniaga telah mempamerkan jualan mereka supaya si pembeli tertarik pada juadah mereka...

Untuk pendekkan cerita...
Aku juga mengambil peluang pada bulan ramadhan ini dengan membantu member aku yg menjual air tebu...
Yup...
Pelbagai pengalaman yg aku dapat dari sini...
Kesusahan dan keperitan peniaga yg tidak selalunya untung dan tidak selalunye rugi...
Tapi bg mereka itu adalah adat dalam perniagaan...

So cerita tentang kerja aku lak...
Aku ni just tlg member aku meniaga tebu die...
Bob namenye...
Bukan stakat tebu je...
Air Soya....
Puding Karemal & Kek Coklat yg dibuat oleh emaknye sendiri...
Memang enak...
Kalo nak...
Meh singgah meeehhh!!!



Ini gerai belah kanan aku...
Jual Laksa Penang...




Bazaar Tmn Cempaka ni memang sentiase sesak...
Nak2 waktu mlm...
X caye try...




Abg Ajib...
Pakar mesin tebu yg bertauliah...
Di temani oleh isterinye...




Aku sebagai pelayan di bahagian depan...




Wan si peniga air...
Yang menumpang digerai member die yg menjual nasi kerabu...
He5...
Sentiase ceria...

2 comments: