Tuesday, 24 July 2012

Esok Aku Interview...





Rahmat di Bulan Ramadhan...
Setelah sekian lame aku mengangur dan mcm2 resume aku da antau or email...
Tiada sebarang respond...
Jadi buntu gak aku...Xkan nak tgg SPA...Lame kot...


Tapi akhirnye ade gak nikmat yg diturunkan oleh allah...
Mase hari pertama puasa aku g terawih kat taman aku seperti biase...
Ari tu ramai gak org gak dtg yela sbb cuti...
Ramai anak cucu kat taman ni balik umah mak ayah die org nak berbuka same2...

Tibe2 time nak tunggu azan ade sorang abg ni merupekan menantu jiran aku...
Name die Abg Adli...Die penah duk kat taman aku ni then die pindah coz beli rumah kat area Bachang...
Die ni kerja sebagai peguam bela BN....
Then die tanye la aku da abis blajau ke...
Aku ckp da...Then Die tanye da keje?...Aku ckp la lom...Then die tanye nak keje kat area melaka x? Kalo nak antau resume kat die...
Aku pon ape lagi...Lepas terawih terus balik rumah n print resume aku dan bg kat die malam tu gak...

Selepas 2 hari aku dapat kol die kate org yg nak interview aku tu nak jumpe ari ni...Tapi aku x dpt hadir sbb time tu aku ngah antau opah aku g wat IC baru die...
So die ckp esok la...
Pakai kemas2, bawak biodata n sijil ori...
Tekejot aku...
Aku pon ok je la...

Aku bersyukur dapat interview...Abg Adli cakap insyallah leh dapat...
So tadi g terawih...Bapak mertua Abg Adli org panggil die Ckg Mat die ckp esok pakai lawa2....
Then ustaz menyampok...
Kalo die jate sape ketua PAS ckp xtahu...
Ckg Mat plak ckp...
Kalo die tanye gelaran Ali Rustam jawab Ali Ketam...
Ustaz sampok balik...
Kalo die tanye sape musuh BN jawab Nik Azizz...
Sape presiden nye plak...
Jawab Anuar Ibrahim...
Ha5...
Mcm2 org tua ni...

Ok la sampai situ saje...
Esok jam 10 pg aku interview kat Kota Cermelang di Pejabat Peguam Bela BN...
Insyallah aku dapat kerja tu...
Doa kan aku ye...

2 comments: